Dödlinje

Idag hade vi deadline. Jag satte personligt rekord i att skriva artikel, vet inte ens hur fort det gick. Björn hävdar att det tog 8 minuter, jag tror dock det tog längre tid än så. När Björn berättar någonting för dig, ta det med en nypa salt eller två.

Det har för övrigt rullat in roliga citat den senaste tiden:

Maria till David: Den där ormen i Robin Hood.. är det verkligen en orm?
David svarar: NEJ, det är en MASK!

Jonatan till klassen: Hur roterar man bilder i photoshop?
David svarar: Du vänder på skärmen...
Klassen: Brister ut i hysteriskt gapskratt.

Björn till mig: Ska mamma dricka äggcider ikväll?

Pepe till mig: Du har missat ett r här.. (Jag skrev  " för " istället för "förr")
Björn: Vad hände med aktern?

Daniel säger: Jag ska gå på Konsum. (det är tydligen dialektalt, Milla säger också så)
Jag: Ska du gå PÅ Konsum... det heter gå TILL Konsum. Du ska väl inte gå PÅ Konsums tak?
Daniel: Men du... Uppna dUrren! (Skuvde dialekt)

Inte att förglömma...  Läraren som smörjar in sig själv i smör, äter två paket smör om dagen, har ett smör på pannkakorna istället för sylt, badar i smör och dricker varmt smör till maten. Denna läraren är även orsaken till att dinousarierna, mammutarna och neandertalarna dog ut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag säger till konsum, den diskussionen har vi haft förr

2007-12-12 @ 11:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0