Respekt till nissen

Dörren öppnades och jag hoppades att det var du. Det var det inte. Hur kunde jag vara så dum?

Istället var det han läraren som ser exakt ut som Pettson i "Pettson och Findus". Han var för övrigt tomtenisse idag i luciatåget. Fy bubblan vad tragiskt det var, hela luciatåget. Visst, det var kul när jag var liten, alltid lika kul att aldrig få bli den som får ha ljus i håret, aldrig få vara den som går längst fram i tåget, alltid lika kul! Aja.. men nu, idag, var det mest tragiskt. Känns som om jag växt ifrån det där, lämnat det bakom mig liksom.
Det var en till tomtenisse i luciatåget. Han var fruktansvärt söt med sin lykta. Så stod han bara där och såg stencool ut, han sjöng inte ens. Han behövde inte ta ton med sin (förmodligen) sköna stämma för att bevisa att han är värdig att gå i ett luciatåg. All respekt åt tomtenisse nummer två!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0