hellre smet än kaka

Min kära korridorkamrat Tom har en mormor som säljer saker från Oriflame. Jag och Milla satt och dregglade över vad katalogen, som Tompa tagit med sig, hade att erbjuda. Det hela slutade med att vi beställde massa onödiga saker som vi egentligen inte behöver. En pudersvamp, är det så viktigt egentligen? Pudervippa kanske det heter förresten, watever. Askungen hade en sån. Jag älskade disneyfilmer när jag var liten. Vad hände med disneyklubben och disneydags? Jag minns inte riktigt vilket av dem som var bäst, men jag tror det var disneyklubben. Alice Bah var med en gång och visade hur man gjorde chokladbollar. När hon var klar med hela smeten sa hon: "Jag brukar inte komma längre än såhär. När smeten är klar börjar jag alltid äta direkt ur bunken". Eftersom jag var knubbig som barn kände jag genast igen mig i hennes resonemang. Jag har alltid ätit upp degen innan själva chokladbollarna är klara. Det är samma med sockerkaka. Smeten är så fruktansvärt mycket godare än kakan.
 

image21

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0