Jag hatar lastbilar

Lämnade Molkom idag. Det känns tungt, älskar det stället. Efter en mycket plågsam bilfärd på två och en halv timme, är jag tillbaka i Skövde igen.

Jag hatar lastbilar. De är överallt, i alla fall på de vägar jag färdas på. Tre jävlar körde framför mig i en halvtimme och det var omöjligt att köra om. Jag ville skjuta atombomber och senapsgas mot dem. Synd att vi lever i ett neutralt land. En av lastbilschaffissarna tyckte det var helt okej att köra i 70 på en 90-väg. Det fruktansvärt roliga i det hela är att fartmätaren på dessa lastbilar inte får gå över 80-sträcket. Därför ska du om du får tillfälle, verkligen köra om lastbilen eftersom föraren ändå inte får köra så fort som det är tillåtet på 90-vägar. Åt helvete. Fixa speciella filer för lastbilar. Jag orkar inte mer. Den idiot till lastbilschaufför som körde 20 kilometer för långsamt, blev omkörd av lastbilen bakom. Det var en lastbil från vårt kära grannland Danmark. Jag, som har ett hemskt temperament när jag kör bil, hade suttit och svurit åt denna dansk i en kvart. När jag till min stora fasa insåg att det var de två svenska lastbilarna som låg och puttrade i 70 km/h, följde jag danskens exempel och körde om båda lastbilarna i alldeles för hög hastighet. Åt helvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0