Ta chansen för fan!

I lördags var jag i Skövde och träffade några gamla bekanta. Här nedan föjer ett utdrag från en av konversationerna som ägde rum under kvällen:

Jag skryter om hur jävla lycklig jag är och hur bra jag har det tre mil utanför Karlstad. Jag nämner även att jag är så jävla glad över att ha lämnat Skövde...

Jag: Mitt tips till er är helt enkelt att när ni väl vet vad ni vill göra med era liv,gör det bara! Ni har ingenting att förlora på det!
Kompisen: Ja, men det är ju svårt när man har pojkvän...

SKITSNACK! Visst, det kanske är ett alternativ om du är sugen på att vara timanställd på McDonalds resten av livet, eller varför inte jobba inom vården? Det är inte mycket här i livet som du kommer att få gratis. När det väl gäller och när du har chansen, ta den för fan! Ett av mina bästa måtton här i livet är: "Jag ångrar hellre saker jag gjort än saker jag aldrig gjorde." Det är en så fruktansvärt bra livsfilosofi att leva efter. Livet är för kort för att fega sig igenom, då missar du så mycket!

Bland det svåraste som finns är att bryta upp från den vanliga vardagen och tryggheten. Det är viktigt att våga slita sig loss från spindelnätet av kontakter som luckras upp mer och mer. Det kan bli det bästa du gör i ditt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0