tråna då!

Orkar inte vara seriös just nu. Ingen annan är det så varför ska jag? Det är så inte-jag att tänka så men just nu behöver jag det. Fast egentligen behöver jag den där sömnen jag aldrig får eller rättare sagt vill ha. "Jag borde ta hand om mig själv mer", jo visst det har jag sagt förut. Snart kommer migränen, den kommer alltid som gästen högst på festens gästlista, sist på dagen. Fint folk kommer alltid sent. Jag är ständigt försenad som den tidsoptimist jag är. Snoozar jag fem minuter kommer jag en kvart försent. Eftersom jag är av det kvinnliga könet är jag fruktansvärt fåfäng. Jag önskar att jag inte var det men som sagt, jag är så illa tvungen. Det är så många jag måste behaga under en dag. Tjejer ska kolla på mig och bli avundsjuk på mina kläder, mitt hår, mitt söta leende och ansikte. Killar ska tråna efter mig och dyrka marken jag går på. Hur väl jag lyckas med det  är däremot en helt annan sak. Jag är övertygad om att det är konkurrensen tjejer emellan som gör att vi är så fåfänga. Vi vet att killar inte bryr sig om vad vi har för färg på tröjan eller märke på mascaran, så varför förneka det?

Ett konstigt ljud kommer från datorn bredvid. Jag hoppas att det är utomjordingar som försöker få kontakt med mig. Om jag lyssnar tillräckligt noga kanske jag kan urskilja meddelandet de försöker få fram. Jag tror de gröna små varelserna vill att jag ska gå och lägga mig. Jag vet att jag behöver det. Däremot tänker jag inte lyda förrän jag ser en marsian flyga genom det öppna fönstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0