Vems skor?

I lördags hade jag en fruktansvärt skön fylla. Min nya passion här i livet är Xider. Jag har fortfarande inte blivit bakis dagen efter jag druckit ett x-antal sådana. (Peppar, peppar ta i trä.) Nästan all annan alkohol har någon gång hållt mig kvar i sängen till klockan fyra på eftermiddagen. Ibland ligger jag och skakar, fryser och svettas samtidigt som migränen gör sig påmind och majoriteten av kroppsdelarna är ur funktion. Då, när meningen med livet är den enda obesvarade frågan, lovar jag alltid mig själv att aldrig må så dåligt igen.

Världens bästa Ellinor fyllde tjugo och livet lekte med mig hela kvällen. Jag lyckades med att ragga upp en kille som jobbar på McDonalds med repliken: "Får jag beställa plusmeny ikväll?" Jävligt stolt över den.
Tyvärr blev Ellinor lite väl rund om fötterna. De blev så runda att hon inte fick på sig skorna, när hon av okänd anledning hade tagit av sig dem. Hon möter mig och McDonalds killen utanför köttmarknaden i bara strumplästen och med skorna i handen. En annan anledning till att de var för trånga kan ha varit att skorna hade storlek 36, Ellinor har 37. Än idag vet jag faktiskt inte om det var hennes egna skor. Jag tvivlar på det.

image20
Får jag beställa plusmeny ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0