Eftermiddag

Nu har halva släkten åkt hem. Jag fick 800 kronor allt som allt. Sen fick jag kläder av mormor som är för små för henne. Mormor ger mig inte mer presenter nu, någonsin. Anledningen till det är att jag är "för gammal och man måste ju sluta någon gång". Mamma tycker detta är pinsamt. Men men... presenter är väl upp till var och en om man vill ge bort eller inte. Mormor och hennes man åkte tidigare eftersom han har tinnitus. Det var en liten kille här som skrek och skrattade om vartannat. Det var mest gulligt tycker jag men mormors man klarade inte av det. Han reste på sig, såg på mormor och pekade åt dörren. Sen gick dem.
Min pollenallergi börjar ge sig till känna också. Näsan rinner och ögonen kliar. Smilla ryckte bort lite gräs från vår lilla gräsmatta och gav till mig, jag skulle lukta på gräset. Inte så bra gjort tänker jag nu efteråt.

Ska nog åka och köpa lite puder nu tror jag. Måste åka med bilen så jag vet att den inte är död. Visst, killarna som jobbade på bilverkstan, killarna med tribals på armarna, de fixade det som smygdrog ur batteriet. Fast lampan i bilen lyser fortfarande så jag är inte helt säker på att de lyckades.

I morgon ska jag träffa andra halvan av släkten, pappas släkt.  Nu: Snyta mig, ut till bilen, åka runt lite och köpa smink.

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0