Leka nyheter

När jag var liten brukade jag leka nyhetsankare. Jag satt där, fem år gammal, och rapporterade om mina egna nyheter. Då och då kollade jag ner i papprena  framför mig - precis som Lotta Mossberg gjorde. När jag var färdig tog jag upp papprena och rättade till dem, precis som de på tv gjorde. Jag avslutade alltid med repliken: "Och det var allt för i kväll och jag, jag är Lotta Mossberg."

Detta har jag svaga minnen av. Det är min mamma som berättat det hela för mig. Då var det på lek. Jag lekte reporter. Mina reporterlekar har blivit till drömmar. Drömmar som slagit in flera gånger de senaste åren och jag har verkligen utvecklats och jag tycker själv att jag är en mångsidig och talangfull reporter, när jag väl får chansen att visa vad jag går för.
Nu fick jag inget sommarjobb på VF som jag praktiserade fem veckor på. Inte på grund av bristande kompetens utan för att chefredaktören "inte fick in mig i schemat". Samtidigt hade en av nyhetscheferna nästintill lovat mig en vikarieplats till sommaren. Ibland är livet orättvist.

Det stoppar mig inte från att sluta drömma. Jag har sökt sommarjobb på både NWT och Filipstads Tidning. Marijah ringde i dag och sa att hon blivit tillfrågad sommarjobb på NWT eftersom hon sökt dit i januari. Tur för mig att hon jobbar hela juli i Malmö. Jag ringde upp personen i fråga från NWT och fick hans mejladress. Efter det skickade jag iväg ett CV och arbetsprover samt massa referenser. Nu hoppas jag på det bästa.

Jag vet att jag kan och mina ambitioner är det inget fel på. Det enda som är fel är att jag inte får utlopp för mina talanger. Det gör mig frustrerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0