Friday

Äntligen fredag! I dag har jobbet flytit på förvånansvärt bra. Så  pass bra att jag glömde bort lunchen, men den åt jag lite senare. Det ska bli kul att se vad helgen har att erbjuda. I morgon blir det Erik och hans band The Bryte live i Karlstad.
Jag hoppas på fint väder. Fast det har det tydligen varit hela veckan i Karlstad. I Filipstad däremot kan jag berätta att här har det regnat och åskat. Åskat mest. I går stod jag och väntade på bussen som var lite sen. Plötsligt ser jag en skarp blixt på himlen. Det jobbigaste var att jag stod under ett träd, och det är ju precis det man inte ska göra när det åskar. Tur att bussen kom strax efter!

Känns som om vi kommer bli färdiga tidigare i dag. Jag har bland annat gjort två uppslag som jag är stolt över. Det är svårt att få ihop det ibland men det är bara att väcka kreativiteten inom sig. Ibland sitter den väldigt djupt inom mig, men jag gräver alltid fram den på nåt vis.

I går köpte jag lite godis för jag tyckte jag var värd det helt enkelt. Robert åt upp allt, nu låter det som om Robert är min hund men nej - han är min pojkvän. Han har lovat att köpa nytt till mig i dag. Jag hoppas han kommer ihåg det. I kväll känner jag för mys i soffan, alternativt sängen, godis och en bra film. Tyvärr får jag ångest över att vara inne när solen skiner. Och såhär på sommaren är det ju ljust jämt så då har jag också ångenst jämt. Nu till exempel sitter jag inomhus och knäpper på ett tangentbord. Jag har redigerat framför en dator hela dagen och suttit i telefon. Inomhus, inomhus, inomhus!
Sen kommer jag hem och är trött och orkar inte gå ut och leka. Robert skickade sms och sa att han har varit ute och cyklat i solen hela dagen. Han kan skratta sig lycklig för han är ledig i dag när solen skiner. Fast man måste ha pengar till hyran och då måste man jobba. Så det är helt okej faktiskt. Jag ska ringa nån butik i veckan och säga "Hej jag heter Caroline och jag skulle vilja börja jobba hos er". Rakt på sak bara! Ge dem vad de tål! Ska bli kul att höra vad de säger då.

Kommentarer
Postat av: David

The Bryte! Inte The Brytes. De är väl inget jävla dansband? :P

2008-08-01 @ 23:12:13
URL: http://davidhellsing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0