På riktigt är bäst

Jag läste precis på Aftonbladet.se om den där 7-åriga kinesiska flickan som sjöng på OS-invigningen, inte den 9-åriga flickan man såg på tv utan den 7-åriga flickan vars röst 9-åringen mimade till.
7-åringen ansågs vara för ful för att representera Kina, därför hoppade 9-åringen in och mimade istället för henne. 7-åringen var stolt trots att hon inte själv fick sjunga sin sång. Hon är förmodligen stolt för att de vuxna har sagt åt henne att vara det...

Internationella Olympiska Kommittén, IOK, försvarar arrangörerna och jämför händelsen med en fotbollsmatch. De menar att det är samma sak att byta ut en barnsångerska, som att byta fotbollsspelare på planen.
Det är barn vi pratar om! 7-åringen har runt ansikte och hennes tänder är inte tillräckligt raka enligt OS-arrangörerna, och därför tyckte de att hon inte var en god representant för Kina. Är det inte ett vanligt utseende för en sjuåring? Jisses, de skulle sett mig när jag var sju...
Aftonbladet.se visar en bild på både 7-åringen och 9-åringen. I mina ögon är det absolut inget fel på 7-åringen. Hon är långt ifrån ful, hon är hur söt som helst! 9-åringen däremot ler som en plastig docka på sin bild.

OS-arrangörerna ville uppnå en perfekt invigning.
De kan tydligen gå hur långt som helst. Jag undrar vem personen var som bestämde att 7-åringen var för ful för deras perfektion. Skönheten ligger i betraktarens öga. Jag tror inte att omvärlden hade blivit mindre berörda om en söt 7-åring med runt ansikte hade sjungit med fin stämma på OS-invigningen. Det hade varit minst lika fint, men framför allt hade det varit bättre. Det är alltid bäst när det är på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0