Stessigt men lev med det

I dag blev det väldigt stressigt. Det är vanligtvis bara jag och chefen som redigerar ihop tidningssidorna. Som tur var så fixade sportjournalisten alla sportsidorna så då fick vi mindre att göra. Jag fick skriva in en cirka tre A4-papper lång bokrecention, eller nej, det var faktiskt två recensioner i en. Det tar ju sin lilla tid. Sen påminner chefen mig om att klockan är två och att vi har 18 sidor kvar att redigera. Jo, tack jag vet. Så jag skippade lunchen och jobbade som om jag hade en eldgaffel i röven. Sen slängde jag i mig maten på fem minuter och fortsatte jobba. Så ska det inte behöva vara och min mage kommer gråta i kväll men det är värt det.

Klockan är nu tjugo i åtta
och jag är ändå klar tjugo minuter innan jag slutar egentligen.  Bussen går om 40 minuter så jag ska kanske ner till stan en sväng och kolla läget denna vackra fredagskväll, eller kanske inte.
Förresten så fick jag mitt första löp i dag (löp som i löpsedel). Jiho!

I kväll blir det Scrubs. Jag och Robert är inne på säsong två nu. Det är världens roligaste serie, alla kategorier!

Jag insåg i går att jag måste klippa mig, jag ser förjävlig ut i håret. Ska aldrig mer försöka "fixa till luggen lite", själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0