Oväntad överraskning

I morse gick mobilen igång med sitt alarm klockan fem. Jag gick upp halv sex. Det värsta är inte att jag måste gå upp så tidigt, utan att lämna en halvsovande Pirat kvar i sängen när jag går till bussen.
När jag går upp har han cirka fem sömntimmar kvar innan han ska upp till jobbet. Hur orättvist är inte det?! Saken blir inte bättre av att han alltid är så varm när jag är kall och att han håller om mig på det där ömma sättet som bara en underbar pojkvän kan göra. Inte konstigt att jag försov mig i tisdags...

I dag kämpade jag emot min egen vilja och tog mig till bussen i tid. Så nu sitter jag här. Jag har skrivit in fyra dikter och en insändare. När ska den äldre generationen lära sig att skicka mail? Fast det är helt okej att skriva in sånt på en dag som denna. Jag har inte något jobb förrän klockan ett så det är ett utmärkt tidsfördriv. Jag måste erkänna att det är lite skoj att få tolka dikterna som kommer in.
Men... om man skulle haft häcken full med jobb så skulle det varit jobbigt att skriva in saker som skickas till tidningen via vanlig post. I morgon är förövrigt min sista dag här, för den här gången. Kanske blir fler vem vet? Har kollat på lite fotokurser jag skulle vilja ta i höst. Det började en i Karlstad i November. Jag måste bara köpa min efterlängtade, dyra systemkamera först.

Och apropå inget måste jag absolut klippa mig och skaffa jobb.

Fick för övrigt en oväntad överraskning på bussen till jobbet i dag. EN MILLA! En bra start på dagen det vill säga! Skönt att få prata av sig lite med henne, det är det alltid! Vi har ständigt nya uppdateringar att ge varandra. Vi kom överens om att vi måste åka och hälsa på Björn i höst. September skulle passa bra för Milla så för mig också! Saknar Bror Björn! Saknar Milla också. Trots att vi bott i samma stad i snart två månader så har vi inte haft mycket tid över till varandra. Anledningen stavas J O B B. Men snart så... är jag arbetslös/arbetssökande så jag har nästan all tid i världen.

Nu kom tidningssidorna och jag kan äntligen börja redigera lite.
Tjohej!

Kommentarer
Postat av: Roockstar

Heeej! Duu... hur ska du göra i höst? Blir det nåt Molkom för dig? Jag tror ärligt talat att jag skiter i den kursen. Kanske ska gå en webbkurs på universitetet i stället, som dessutom innehåller digital bild.

Pratade med Erik på msn och han var sugen på Molkom om du och jag ska gå där. Men jag vette fan alltså... Hur gör du?

2008-08-17 @ 17:44:41
URL: http://www.roockstar.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0