25 december

Så var julen nästan slut. Ska iväg och fira lite hos pappa om en stund. Det blir mycket flänga runt när jag är hemma. Det är lite jobbigt men oftast värt det.

I morgon ska jag flänga vidare till Sara Kahtan och träffa mina basketbrudar. Det var nog säkert två år sen vi alla var samlare, fast Yilmaz kommer tyvärr inte vara med. Hon är kvar i Australien. Men det kommer med all säkerhet bli en toppenkväll. Längtar!

Nu ringer pappa när som helst. Han skulle hämta upp mig och brorsan efter att han hämtat farmor och farfar. Förresten så satt jag uppe till tre i natt och la ut artiklar på molkomstidning.se. Så går det när man inte kollar sin mail så fort man kommer hem... Så glömde jag att aktivera artiklarna så de kom ändå inte ut 05.00 i morse.. tur att jag gick upp vid nio och fixade till det. Nu ligger dem där i alla fall.

Jag hittade till min förvåning
ett bildredigeringsprogram på mammas dator. Yippey! Inte lika bra som photoshop men det duger till att ljusa upp bilder och färgkorrigera dem, förstärka skärpan osv osv. Jo, det är nog ganska likt photoshop, fast krångligare.

För övrigt så blir nog i kväll en hemmakväll. Laddar för i morgon istället. Så har jag en ögonfrans som böjer sig inåt ögat hela tiden. Det är irriterande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0