Avskrivning

Jag har inte jobbat på två veckor. Det känns skit, min lön i januari kommer att vara obefintlig.
Skolan måste gå före, så är det bara. Jag är bara 20 år och tänker inte bränna ut mig än på ett tag i alla fall.

Om en vecka ligger molkomstidning.se ute på webben. Jag längtar så tills allt är klart. Sen har man bara en cirka  20 minuter lång dokumentärfilm att klippa ihop efter jul. Kanske får jag ett frilansjobb efter årsskiften också, skulle inte sitta helt fel. Ibland har man tur och det är väl dags att turen slår mig i ansiktet. Jag har ett annat jobb på gång också men det håller jag hemligt för att det är fruktansvärt hemligt.

Min mobil har avlidit. Min buss går om en halvtimme. Funderar på att köpa en massa godis på Konsum innan jag sätter mig på bussen. Alla dessa funderingar...

Journalistettorna sitter och redigerar sin Molkoms Tidning. Jag saknar förra året, klassen, internatet, gemenskapen osv osv. Man ska bara gå vidare hela tiden, vidare vidare. Helst uppåt och fort ska det gå. Jävligt fort. Jag har börjat med yogaövningar för att varva ner. Robert tycker mest jag ser rolig ut. Det ser ut som om jag förbereder mig för en flygfärd. Ibland önskar jag att jag kunde flyga. Jag och Hamid pratade om det i går faktiskt, om att flyga.

Hamid: Vad skulle du göra om du kom på att du kunde flyga?
Jag: Hmm.. jag skulle nog skippa att åka buss till Molkom fram och tillbaka.
Hamid: Men det skulle ju bli kallt...
Jag: Ja, det är sant. Då hade jag nog visat upp mig på något sätt, tjänat pengar på det.
Hamid: Smart... smart...

Förresten... till helgen ska jag fota massa innebandymatcher. Det ska bli kul. På lördag är det fest också.
Icke att förglömma är att vi kommer att få ett husdjur i helgen. Robert hittade en råtta på blocket som gavs bort, helt gratis med bur och allt. Lite galet så där. Vi är roliga vi.

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0