bLabbeL

Brorsan och jag var precis och inhandlade de sista julklapparna.. eller vi har två kvar.  Jag har bara pengar till hyran till övers så brorsan får betala tills jag får mina julklappspengar (ja, jag tar för givet att jag får cash i julklapp). Jag har en blå klänning på mig i dag. Jag har hört, och sett med egna ögon, att brunetter klär fruktansvärt bra i blått. Framhäver det mörka dragen i ansiket också på ett mjukt, förförande sätt. Eller det kanske bara är jag?

Vi kom hem till en arg mamma. En mamma som hade varit och handlat med sin särbo och hans bror. En mamma som hade blivit lämnad hemma, men all mat de hade handlat var kvar i bilen - som var på väg till en annan butik. Jag kommer hem och är hungrig, men inser att mamma är hungrigare. Jag tycker synd om henne. Vi kramas i köket och äter kål tillsammans. Det var det vi hade hemma. Nu har maten kommit hem och vi ska laga tacos. Allt  blev så mysigt helt plötsligt.

Jag funderar på att ta ett sånt där au pair jobb
som jag alltid varit så emot. Vaddå jag ta hand om barn och göra hushållsarbete hela dagarna? Jo tack, jag har ändrat mig på den punkten. Jag vill till Spanien så jag kan få tillbaka min spanska igen. Så kan jag hitta massa roliga grejer att skriva reportage om, skicka hem till en tidning i Sverige och få cash och bli en känd frilansjournalist. Jaja, än så länge är det bara drömmar i mitt huvud, men en dag kanske det är min verklighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0