Donde esta la julkänsla?

Det blir ingen riktig jul för mig i år. Jag har missat allt det där som har med julen att göra. Julkänslan existerar inte ens. Jag har inte köpt alla julklappar jag skulle köpa, jag har inte råd heller så det spelar ingen roll.
All tid har gått åt till att få fram molkomstidning.se. Jag är helt säker på att det kommer att vara värt det i slutändan.

Men jag saknar julen.
Den har helt gått mig förbi. Jag har inte lagt märke till julpynt, alla lampor, stjärnor och glitter. I fredags var det luciafirande i skolan. Det enda jag kunde tänka på var intervjun jag skulle göra efteråt. Jag kunde inte ta in någon julstämning överhuvud taget. Jag missar allt det fina och det enda som påverkar mig är stressen. Visst, jul handlar mycket om stress, klappar och att flänga runt hit och dit. Men allt det fina då? Jag har missat det i år och jag vet inte om jag kommer att hinna ta igen det.

Jag hoppas på lite julstämning när jag kommer hem till mamma i helgen. Dukar, gardiner och servetter kommer att vara i julens färger. Hon kommer ha en julstake och kanske till och med en liten, liten julgran i någont hörn som hon och brorsan klätt. Det är synd att jag och Robert inte kommer att fira jul tillsammans. Vi hade behövt det känner jag. Lite lugn, lite ro och massa mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0