Inte lajban

I dag vaknade jag på helt fel sida. Har varit grinig och lättirriterad sedan i går kväll när jag kom hem. Jävla humörssvängningar, det är ett helvete att vara kvinna ibland. Så åkte vi hem till mormor och ska äta massa kakor innan vi ens ätit lunch. Mitt migränhuvud pallar inte med sånt så då blev jag bara mer grinig, men försökte verkligen hålla tillbaka. Men det är inte så lätt när mormor lutar sig över mig och granskar min näsa.
"Men, vad har du där?
"En ring..."
"Meeeen, det är väl inte så snyggt?"
"Jo, det tycker jag." (Biter ihop för att inte ställa till med en scen)

Ingen har koll på vad jag gör, ingen förstår vad det innebär att vara journalist eller redigerare. Ingen förstår att det inte bara är att flyga ut på arbetsmarknaden och få jobben slängda över sig. Ingen läser mina artiklar och ingen vet hur duktig jag är. Okej, riktigt så illa är det inte men jag känner bara för att vara grinig lite, lite till.
Hoppas det går över snart för detta är inte lajban direkt.

Kommentarer
Postat av: Mr Johan Toilet

nej, dedär humörsvängningarna låter ju inte så fett nice.



MEN EN SAK SKA DU VETA! ,jag vet vad det innebär att va journalist osv. (påtungefär) och JAG läser dina articklar!



Ps; Jag tycker det är coolt att lilla molkom har en egen tidning på nätet, när inte ens skövde har det!



aja. SES snart min lilla journalist! ;) PÖSsss

2009-01-03 @ 03:02:40
URL: http://johanbergsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0