Jobba utanför Sveriges gränser?

Nu har jag sökt jobb i både Norge och Spanien. Hoppas hoppas.. måste ju ha en reservplan. Tänker inte jobba som telefonförsäljare i Karlstad efter jul. Jag vägrar. Men om jag måste, så måste jag. Min lärare Bosse sa massa visa ord till mig när vi hade releasepartyt. Han sa ungefär såhär: "Vissa saker man väljer att göra i livet, är ofta bara under korta perioder." Jag måste börja tänka mer så. I stället för att tänka: "Fan jag är telefonförsäljare och det är ett så fruktansvärt otacksamt arbete", så ska jag tänka: "Under de här månaderna, den här korta perioden, får jag pengar till hyra och leverne för att jag jobbar inom telemarketing". Det låter så jävla mycket bättre.

I kväll blir det reunion med basketbrudarna. Jag ska ner till stan efter att vi ätit lunch och köpa lite gott och dricka. Lite puder också. Så är jag skyldig mamma en vinare från i går.

Jag saknar min älsklings Robert!
Hoppas vår julklapp har överlevt en vecka ensam hemma. (Vår råtta Busi).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0