Gott båd

"Det bådar gott."
Så sade Värmlands Folkblads chefredaktör om min första vecka här på tidningen. Det känns bra.

I dag när jag och Linda lunchade på restaurang Oliven här i Våxnäs, kom det in två byggarbetare. Sådana där med riktiga bygg--byxor med hängslen. De hade även mjukiströjor som var populära i slutet av 1990-talet och självklart truckerkepsar. Ölmagarna - icke att förglömma.
Ironiskt nog stod de och tittade på sallader. Jag vet inte varför men jag finner detta fruktansvärt underhållande.
När jag tänker på byggarbetare så föreställer jag mig en halvfet man som tuggar på en kokt korv med tillhörande mos (alternativt pommes frites) från Sibylla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0