Måndag förmiddag

Nu spelar han på pianot igen. Ja, vi vet att du "hurt yourself today" men du envisas ändå att trycka hårdare på tangenterna varje gång.

Om en vecka har jag praktik. Jag siktar på sommarjobb, lägenhet i Karlstad och förlängt vikariat efter det. Sedan blir det jobb.

Visst, jag har varit kär förut.
Men den här känslan är helt ny. För första gången känns det så fruktansvärt rätt. Det är nog faktiskt så här det ska vara. Jag kanske är naiv och bara 19 år men den smällen får jag väl ta då. Du var värd att vänta på, den saken är säker. Alla gånger mitt hjärta blivit krossat, manglat och uppätet - det känns så fruktansvärt långt borta nu. Du har lagat det, du har lagat mig. Vi är de två sista pusselbitarna i vårat gemensamma pussel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0