Praktikant

Första dagen på praktiken gick strålande.
Jag började med att komma för sent fem minuter för att jag inte hittade i Våxnäs. Jag blir sedan presenterad som Caroline Johansson, (inte Karolina som vissa hade hoppats på). "Jag är från Molkoms folkhögskola och ska praktisera här i fem veckor som reporter".

Jag glömmer att ta av mig halsduken på morgonmötet. Som tur är, är jag inte den enda praktikanten. Linda är 22 år och pluggar på ett universitet som heter "Mitt" eller något liknande. Hon bjöd mig på sin inflyttningsfest som hon ska ha om några veckor. Hon var jävligt trevlig faktiskt. Vi gjorde en enkät ihop.
Jag fick faktiskt skriva två artiklar också. Jag skriver på ett tangenbord med efterblivna knappar. A-knappen ger snart upp, det vet jag.

Bilen krånglar mer än vanligt. Pappa säger att det inte är så mycket att göra åt. Centrallåset har gett upp. I dag när jag tankade var jag tvungen att sträcka mig så mycket som jag bara kunde för att få upp tanklocket innan centrallåset stängde det igen. Hoppas ingen såg mig, det var pinsamt. Jag har förstört bilen. Den fungerade bra när mamma hade den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0