Smek tangenterna

Första artikeln jag skrev för Värmlands Folkblad hamnade på ettan i papperstidningen dagen efter. Alltså i tisdags. Första artikeln jag skrev i går, var första nyhet i dag på vf.se, en stund i alla fall nu ligger någonting annat där.
Nyhetschefen var mycket nöjd med det jag har åstakommit i dag. Jag intervjuade en blivande bloggare på tidningens hemsida. Jag är jävligt nöjd själv faktiskt.

För övrigt så var det fruktansvärt jobbigt att gå upp i morse. Det är det alltid när jag ligger bredvid en person som är så het att hans blod kokar. Men men.. vad vore en vaL på slottet?

Anledningen till att jag sitter och bloggar på arbetstid är för att jag behöver leka med språket. En till anledning är att jag måste lära mig att hantera tangentbordet. Vissa knappar är helt knäppa. Trycker jag till exempel in "V" blir det ofta så här : VB. Det är irriterande, men jag lär mig. Jag kan till och med skriva utan att titta på tangenterna. Fort går det också. Jag tror bara jag var tvungen att värma upp tangentknapparna lite, smeka dem och berätta för dem hur mycket jag tycker om dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0