Arg för att jag hade tråkigt

Än en gång var min grej på ettan. Den här gången som etta nyhet. Ska kolla på resultatet i tidningen alldeles strax. Det känns verkligen som jag gör nytta här på Filipstads Tidning. Visst, det är tufft att gå upp fem på morgonen och gå en kvart från bussen till jobbet när jag väl är framme i Filipstad. Men det är värt det! Lätt!

I går gick jag och la mig tio, jag somnade kanske halv elva. Innan dess pratade jag med Robert i telefon. Jag berättade vilken hemsk dag jag hade haft. Ja i går var den värsta dagen i mitt liv, nästan. Det kändes så då i alla fall. Klockan gick i slow motion, vädret var kasst och jag vågade inte kolla på tv hela dagen eftersom elen inte ingår i hyran.
Jag gick upp vid sju för att tvätta. Nyckeln som ska gå till bokningslåset i tvättstugan, passar inte. Och hon som bodde i lägenheten innan mig tvättade aldrig där (vart fan tvättade hon då undrar jag) så hon vet ingenting om att det är fel nyckel. Men det löste sig ändå. Det var ingen annan som ville tvätta sju på morgonen en söndag, så det gjorde jag i stället. När jag satt på de andra två maskinerna var jag så pigg att jag tog mig en morgonpromenad runt sjön. Ja, jag har en sjö nära mig - med badplats! måste verkligen hinna med att bada där i sommar, trots att jag jobbar som ett djur.

Jag hade inget att göra och ingen att vara med. Milla är i Kristinehamn (hu hu hu) och älskling kommer inte förrän i morgon (I MORGON GLAD SMAILEY). Jag har aldrig haft så tråkigt i hela mitt liv. Till slut blev jag arg för att jag hade så tråkigt. Jag gick ut på en promenad igen men det regnade så det var inte lajjban nånstans. Sen sket jag i att jag betalar för att kolla på tv så jag satte på den.
Sen ringde som sagt Robert. Jag blev överlycklig. Äntligen någon att prata med. Han berätta att han ska boka biljett i dag, äntligen! Jag har saknat honom så! Förmodligen kommer några av hans kompisar och hälsar på om några veckor, de kanske stannar en hel helg till och med. Det skulle va hur kul som helst! Hoppas jag bara hunnit få lön då...

Som sagt, jag somnade typ vid halv elva i går. Vaknade halv tre i natt och klockan fyra. Jag vaknar alltid två gånger per natt. Jag tror inte det är bra. Upp gick jag inte förrän klockan kvart över fem.Jag sov därmed sex timmar och 45 minuter, ungefär. Det är mer än jag brukar. Trots det, eller  på grund av det, stensomnade jag på bussen efter den åkt förbi Molkom. Jag vaknar precis när bussen åker förbi min hållplats. Så jag fick gå en kvart extra från bussen. Tur att jag snodde ett av mammas paraplyn (förlåt) så jag blev inte fullt så blöt. Jävlar vilket tempo jag hade. Jag gick som om jag var skjuten ur en kanon. Jag har verkligen fått upp konditionen sen jag flyttade till Karlstad.

Kommentarer
Postat av: Roockstar

Aw. Sötnos. Kolla på tv du! El är inte så jäkla dyrt. Min elräkning ligger på ungefär 250kr/månaden och då har jag datorn på 24 timmar om dygnet!

2008-07-08 @ 17:37:03
URL: http://www.roockstar.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0