Elakt minne

Kom och tänka på en sak i morse när jag drack mitt morgonkaffe. Ett mejl som en före detta klasskompis till mig skickade när jag var kanske åtta - nio år gammal. I mejlet stod det ungefär:
Din mamma är en indian och din pappa ser ut som en turk.
Din bror är fetare än du.
Fan vad elakt! Blir ledsen bara av att tänka på det. Tydligen var det inte meningen att mejlet skulle skickas, men det gjorde det. Jag har aldrig fått svar på varför klasskompisen valde att skicka ett sådant mejl till mig. Jävligt dumt i alla fall. Jag minns att han kom förbi med sin mamma några dagar senare. Han hade köpt en blomma, fast egentligen var det nog hans mamma som betalat den. Med blomman fick jag ett kort på en söt björn som grät och sa "förlåt". Jag godtog aldrig ursäkten. Blomman vissnade ganska snabbt.

Vad jag vet så har det gått utför för min före detta klasskompis. Han sparade ut håret och valde att se ut som en hippie, och betedde sig som en också. Droger och alkohol var hans melodi. I dag vet jag inte vad han gör, men jag hoppas han tagit sig själv i kragen. Eller så har hans mamma kanske tagit på honom en polotröja.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem vet vad som blev av Kaldis, senast jag såg honom hade han FLICKVÄN!?

2008-07-17 @ 00:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0