Heldags lunch?

Jag önskar att jag var hungrig just nu. Så att jag kan gå på lunch som alla jag ringer till tydligen har gjort. En heldags lunch verkar de har planerat in. Jag har i alla fall fått loss en grej, en kul grej. Hoppas jag får åka ut och ta en kul bild i morgon.
Det ser ut att bli en lång dag i morgon. Men det är pengar och det är kul. Han som jag ska jobba i stället för som grafiker jobbar inte samma tider som reportrarna. Känns skönt att slippa gå upp klockan fem varje morgon. I stället lär det bli sena bussen hem ibland.

Det blåser utanför. Jag tänker på den där filmen som jag och Robert såg på bio i lördags. The Happening. Tänk om det händer på riktigt. Att naturen säger ifrån och får oss att begå kollektivt självmord. Jag förstår teorin men det låter lite långsökt. Hur som helst måste vi skärpa oss, inte skräpa ner naturen, luften vi andas och vattnet vi dricker. Jag kan bidra med att jag inte äter så mycket kött, jag åker kollektivt och jag köper inte vatten på flaska. Så cyklar jag mycket också, nu när jag inte har bil längre. Bilen gjorde det mycket smidigare för mig, på naturens bekostnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0