Hur svårt ska det vara?

Mitt jobbsökande är i full gång samtidigt som jag jobbar på tidningen. Måste ju ha jobb efter sommaren! Jag har sökt fem stycken hittils, väntar på svar från fyra. Fick svar från glitter i dag. "Vi har gett jobbet till någon annan". Antagligen var det för att jag kryssade i "nej" på frågan om jag arbetat i butik förut. Jag ville verkligen kryssa i "ja" för att öka mina chanser men jag kan ju inte ljuga. Jag har arbetat som journalist och vårdbiträde. Sen har jag spelat basket hela min uppväxt så jag har inte haft tid till att jobba extra någonstans. Ofta tar de ju någon som redan har vanan inne för att de inte ska behöva slösa tid på att lära ut så mycket, tid är ju pengar. Men jag vet att jag skulle göra ett väldigt bra jobb i en butik och jag har lätt för att lära mig nya saker. Jag är trevlig, söt, utåtriktad och arbetar hur bra som helst med människor. Jag skulle tycka det var hur kul som helst det är jag övertygad om. Ännu har jag inte fått chansen att visa vad jag går för men jag tänker inte ge mig, aldrig!

Tänker ringa coop och ica som ligger på Norrstrand också. Om allt skiter sig kan jag ta studielån för min kurs på Molkoms folkhögskola som jag ska läsa. Men jag vill inte leva på lånade pengar! Hur svårt ska det vara för en ung, frisk, trevlig tjej att få jobb?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0