Klar och kompromiss

Nu är jag klar för i dag och bussen går om en timme. Robert gick på arbetsintervju i går som resulterade i att han började jobba i dag. Ska bli kul att höra hur det har gått för honom!
Mamma påminde mig om att jag faktiskt hade namnsdag i går! Grattis till mig. Det tråkiga är att Caroline inte finns med i almenackan, men mitt andranamn Emma gör det. På senare år har jag faktiskt märkt att Caroline är ganska ovanligt, för mig är det ju den mest naturliga saken i världen. Men folk kan aldrig lära sig att stava mitt namn ordentligt. Caroline med K är bland det fulaste som finns, eller Karolina, usch!

"Hej jag heter Caroline.... C i början och E i slutet... nähe..aa okej... C A R O L I N E!"
Så låter det ibland när jag ringer någon som ska antecka mitt namn. Som tur är händer det inte så ofta. Det är oftast jag som ska tolka svåra namn och dess stavning. Folk kan ju heta vad som helst nu för tiden.
Hörde på radion i går att någon ville döpa sitt barn efter sin motorcykel. "Aprilia" tror jag att namnet var. Så skulle barnet födas i april också så pappan tyckte det var klockrent. Mamman höll dock inte med... och tänk om det bilvit en kille... hur som helst så slutade historien med att flickan fick heta Fanny, men Aprilia i andranamn. Ibland får man faktiskt kompromissa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0