Kom inte i kaffebryggaren!

De flesta som känner mig vet att jag ofta tänker på snusk när jag hör orden "komma" och "sätta på". Jaghar stora problem med att formulera mig ibland när jag skriver artiklar. Det var värre förr men min hjärna skriker emot mina fingrar som envist knappar på tangenterna.

"Erik kommer först av alla till jobbet på morgonen. Han börjar dagen med att sätta på kaffebryggaren".
Det går inte annat än att feltolka det där! Jag höll på att skriva så i en artikel för länge sen. Men i dag vet jag bättre. Ingen av mina intervjuoffer ska någonsin behöva komma i kaffebryggaren!

I artikeln jag strular runt med just nu (frivillig feltolkning) höll jag på att skriva följande:
-- Då kommer jag lättare in i ....
Sen slutade jag skriva och började om talminuset från början.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0