Minnen, lukt och roliga namn

Jag minns när jag var jätteliten och fick ett getingstick, i foten tror jag att det var. Mamma tröstade mig, förmodligen gjorde det jätteont. Förutom plåster på såret så fick jag också en gul leksaksbil. Det speciella med denna bil var att den luktade citron. Jag tror inte att de tillverkar sånna leksaker längre.
Samma var det  med mina dockor som man kunde vända ut och in, så blev de bakelser! Helt fantastiskt! De luktade också någonting, något sött om jag inte minns fel.

Här på jobbet luktar det mest ingenting. Jag är lite täppt i näsan för att jag inte tagit mina allergipiller. I morse rann det massa äckligt snor och nu så har det koagiluerat (stelnat).
Jag väntar på att jag ska få någonting att redigera. Jag har verkligen fått upp tempot så jag är redan klar med allt hittils.

I dag kommer Roberts två kompisar Negerbollen och Rutger på besök. Roliga namn, jag vet! Självklart är det bara smeknamn. De har väldigt roliga namn på varandra det där gänget från Värnamo. Förutom Negerbollen och Rutger har de bland annat Spökis och Gollum, och självklart Byxlöse Piraten, min älskade Pirat.

Jag har fått lön i dag! Äntligen! Hoppas det är mer än jag tror så jag kan gå ut i morgon med Robert och hans kompisar. Hur som helst kommer vi ha skitkul, vädret ska bil kanon i helgen har jag hört. Tummen upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0