Sambo!

Jag är numera sambo med min Pirat. Jag blev hur glad som helst när jag efter en timmes väntan äntligen fick träffa honom. Stackarn hade haft den värsta resan i sitt liv. Men nu är han här och vi ska hitta på massa skoj tillsammans. Han klagade lite på att köket va lila... och ja... det kanske är lite... tjejigt och han är ju faktiskt kille. Jag förstår honom.
Det är fortfarande stopp i vasken och det är hur äckligt som helst. Hoppas verkligen Robert kan fixa det... jag vågar inte. Så klumpig som jag varit de senaste skulle jag egentligen ta i allt jag rör vid, med tång. Men jag har skärpt mig, måste bara sluta hinka i mig kaffe på morgonen.  Måste lära mig att njuta av denna utsökta dryck, annars blir min mage rosenrasande på mig.

Jag har ungefär 400 kronor på mitt konto. De ska räcka till den 25:e. Jag tror jag klarar mig. Busskortet jag köpte är verkligen hur bra som helst. Jag har tjänat in massa bilresor flera gånger om. 695 kronor för ett månadskort, och den här månaden bjöd de till och med på månadskortet för augusti! Så jag har alltså fått två månadskort för 695 kronor. Då kan jag åka hur mycket jag vill i hela Värmland! Till Filipstad skulle det kosta mig cirka 200 kronor fram och tillbaka i bensinpengar, varje dag! Jag åker från Karlstad till Filipstad fem gånger i veckan, sen åker jag hem också så det blir tio resor i veckan. Tio gånger 200 är 2000 kronor! Och jag har bara betalat 695 för mitt kort. Ibland är kollektivtrafiken att rekommendera! Nackdelen är att jag måste gå upp klockan fem på morgonen för att hinna med bussen, men det är värt det!

Oj vad jag ordbajsar! Dags att fortsätta på min artikel från i går.. eller reportage. Allt jag skriver är oftast över 3000 tecken och det räknas ju som reportage, tror jag. Aja, en lång nyhetsartikel då, fast mest reportage.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0