Sista veckan som reporter

Fick just reda på att jag ska jobba kväll denna veckan. Jag visste det inners inne men jag ville väl inte riktigt inse. Har redan ett arbete inbokat på torsdag kväll. I morgon skulle jag visst på något ockå klockan fyra men jag kanske hinner med bussen. Det är lite tråkigt att behöva passa bsustider men samtidigt skönt. Slippa koncentrera sig på vägen, man kan blunda och sova så går det mycket fortare, även om busschauffören inte gasar på. Sena kvällar är lika med någon timmes sovmorgon. På lördag ska jag också jobba. Filibjur hette det, underar Filibjur, det finns garanterat inte med i någon ordbok.
Eftersom detta är min sista vecka som reporter, har jag inte ledigt nästa fredag som jag hade haft om jag varit reporter en vecka till. Efter kvällsveckan är man ledig fredag lördag söndag veckan där på. Nu blir det inte så men men.. mer pengar i kassan. Det behövs kan jag säga!
Om en vecka är jag grafiker här på Filipstads Tidning. Det ska bli hur kul som helst! Har lärt mig det mesta nu och jag känner att det kommer att gå hur bra som helst!

Ska skriva en liten blänkare nu (blänkare= kortare artikel).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0