Vem fan är hon?

Nu blir jag arg igen. Inte för att jag har tråkigt den här gången utan på folk utan vett. Det ringer en dam till mig och pratar i en kvart om ett arrangemang hon vill att jag ska skriva om i tidningen. Sen när jag ber att få hennes efternamn vägrar hon ge ut det. Jag får inte skriva hennes namn i artikeln. "Men jag måste ju skriva vart jag fått informationen från", säger jag men hon fräser tillbaka så det svider i örat.

Nu försöker jag få tag i en annan som jag kan få samma information av. Han är självklart inte hemma, liksom den senaste personen jag ringde till. Ibland blir jag rädd, hur tänker människor? Å ena sidan förstår jag dem. De vet inte hur det funkar att arbeta som journalist, man måste skriva med källan, oftast i alla fall om källan inte är anonym av förklarliga eller självklara själ. Men att inte vilja bli publicerad bara för sakens skull, det är ju helt befängt. Då kan denne inte räkna med att komma med i tidningen. Vem är det som uttalar sig? Det måste man veta.
-- Nej men det var inte särskilt roligt, säger hon.
Vem fan är hon?

Kommentarer
Postat av: David

Folk är helt enkelt idioter.

2008-07-09 @ 18:04:49
URL: http://davidhellsing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0