Dagens lunch

Jag lagade just en jättegod maträtt!
Jag måste skriva ner den så jag inte glömmer.

1 dl Cous cous
Några Quorn bitar
1 morot
½ Banan
2 teskedar Russin
3 små skivor Purjolök
1 matsked Crème fraiche

Stek qourn bitarna tillsammans med den hackade moroten tills de är färdiga.
Samtidigt kan du förbereda cous cousen, tar cirka fem minuter.
Hacka bananen i bitar.
Häll över cous cousen på en tallrik och rengör kastrullen.
Samma kastrull häller du i qourn bitarna och morötterna tillsammans med banan, russin och purjolök.
Sen häller du i Crème fraiche efter behag (jag tog en matsked)
Ställ kastrullen på en av de varma plattorna och rör om dess innehåll (försiktigt så du inte förstör bananen)
Värm innehållet i ungefär 30 sekunder.

Häll på Crème fraiche-röran på cous cousen.

Klart!
Nu måste jag bara komma på ett bra namn åt maträtten. Någon som har ett förslag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0