Den där trepoängaren...

Kollade på fotboll nyss med Therése. Jag kom och tänka på en sak när en av de turkiska spelarna gjorde mål. Jag mindes plötsligt den där känslan av att ha gjort poäng i basket.

Känslan då jag precis satt en trepoängare och verkade helt oberörd av prestationen.
Jag ignorerade publikens jubel,
jag visste att allas blickar var riktade mot mig efter skottet mot basketkorgen.
Egentligen var jag just i de där sekunderna i en helt annan värld
högt över alla andra.
Jag har varit där många gånger.
Jag tyckte alltid att jag var starkare, bättre och större än alla andra på planen i det ögonblicket,
trots att jag bara var (och fortfarande är) 1, 62 meter lång.
Adrenalinkicken som rusar i blodomloppet gjorde att jag tog i extra mycket i varje steg jag tog.
Det hände att jag tog i för mycket vilket då kunde resultera i en foul och två straffkast åt motståndarlaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0