Förtroende penna

I går fick jag ett mejl från en av alla de människor jag intervjuade under min tid på Värmlands Folkblad. Han frågade om jag fortfarande jobbade kvar där. Personen i fråga hade material till en artikel han vill dela med sig av, snällt tycker jag. Tyvärr fick jag inget sommarjobb på VF så där är jag inte kvar.
Jag berättade däremot att jag ska vara på Filipstads tidning i sommar. Jag tipsade honom om att han kunde ta kontakt med någon av nyhetscheferna på VF i stället.

En vecka ungefär innan vi slutade på Molkoms folkhögskola, ringde en annan person som jag har intervjuat. Hennes klass skulle åka på klassresa och hon undrade om jag kunde skriva om dem igen. Tyvärr, fick jag säga då igen, "så jobbar jag inte på VF längre, du får ringa nyhetschefen".
Det är ändå kul att de ringer och hör av sig flera månader efteråt och vill att jag ska skriva om dem igen. Känns som om jag fått deras förtroende på något sätt och det är guld värt. Kontakter är fruktansvärt viktigt, spelar ingen roll vad det är för kontakter. Du vet aldrig när du behöver deras hjälp.

I kväll får jag reda på om den enda människan som är före mig i kön till en lägenhet, vill ha bostaden eller inte. Jag hoppas inte för jag är i stort behov av en lägenhet nu. Annars får jag bli inneboende hos någon snäll medarbetare i Filipstad. Det är inte fy skam det heller, bara jag får jobba blir jag glad.

Längtar efter att ha penna, papper och kamera redo!

Kommentarer
Postat av: Piraten

Men men men jag då? :'(

2008-06-16 @ 19:59:57
URL: http://blogg.passagen.se/byxlose_piraten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0