Mitt brev till 50 cent

Jag är mitt uppe i en storstädning av mitt rum hos mamma. Än så länge går det bra men det värsta är kvar.
Jag hittade en liten bok där jag bara skrivit upp en enda anteckning:

"Natten till den 23/12-05 satte jag och Johan på larmet på Helenaskolan" - Det gjorde vi! Vi gick in i gymnastiksalen och skulle väl spela lite basket eller nåt. Så fort Johan nuddade gymnastikgolvet gick larmet igång. Vi pratade med en Securitasvakt som tog våra uppgifter, stängde av larmet och åkte iväg. Det var häftigt.

Jag hittade också mitt brev till 50 cent. Det skrev jag också 2005 om jag inte minns fel. Som avsändare hade jag skrivit mitt namn och min adress så att han skulle förstå:

Cärolajn Johänzon
Kilbäcksvaegän

Efter det har jag skrivit: Jalla Habibi skriv tillbaka

Brevet innehåller en låt som jag skrev mest på skämt tillsammans med mina basketkompisar. Jag tyckte den var hur grym som helst för tre år sedan. Frågan är om den är lika aktuell nu. Förmodligen lika aktuell som 50 cent.

Charlie goes like it's his birthday
Someone call mayday
This party went wrong
You can't sing this song

Party all night long

listen to my song
I'm gonna tell you a thing
I just love your bling bling
Smile for me honey boy
Tonight I'll be your toy

Tell me once, please tell me twice
Look at me with those angel eyes
Love me just for tonight
When the stars are shining bright
You make me weak
Oh my God I can't speak
Let's stop talking
Just keep walking

Party all night long
listen to my song
I'm gonna tell you a thing
I just love your bling bling
Smile for me honey boy
Tonight I'll be your toy

Så skulle låten gå.
Stavning och annat kan jag inte stå för i dag.
Poängen var väl att 50 cent skulle rappa den tillsammans med nån sexig brud på MTV. Tyvärr kom aldrig brevet iväg. Jag hade adresserat det till:

TILL 50 cent
New York (Da hood)
3587 61 New York City

Förmodligen är det helt fel.
Sen hade jag skrivit ner en hälsning till 50 cent him self:
"PS: Please be my homie"

I dag lyssnar jag inte på 50 cent längre.
Kanske hade min låt blivit en hit? Den är ju inte helt olik alla dessa hip hop låtar som hörs i radion. Tyvärr får jag aldrig ett svar på den frågan. Jag tänker inte posta brevet, trots att portot tydligen redan är betalt.

Kommentarer
Postat av: jowhään

jag säger bara:



TJUGOHUNDRAFEM



Bästa året någonsin.



kramar frååån bäztizJohan

2008-06-13 @ 10:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0