Ut i den soliga verkligheten!

Hemma i Skövde igen. Det händer inte så mycket. Jag försöker få med mamma, Hannu och brorsan ut. Jag vill bada.
Mamma klagar på att brorsan inte motionerar. Själv sitter hon i soffan med sin kille och vill inte bada. Ironi.
Snart tror jag att de ändrar sig, solen skiner ju.
Jag är kanske inte bättre själv när jag sitter framför datorn, men viljan finns där i alla fall.
I Molkom hade vi en sjö som låg nära skolan. Här ligger närmsta sjö några kilometer bort. Oflyt.

Sommar. Det är synd att jag inte kan njuta av den som jag gjorde när jag var liten. Nu handlar allt om jobb och pengar. Jag är tydligen vuxen nu och ska kunna ta hand om mig själv. Eller jag vill göra det i alla fall. Det är tyvärr inte så lätt när jag har varit student i ett år och levt på bidrag och lån. Men det var det värt!
Nu har jag jobb, bostad och allt det där, men inte i Skövde. Här ska jag inte vara. Jag väntar bara på att juni ska ta slut så jag kan börja leva i verkligheten lite.

Ut i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0