Jobb och skorpa

Nu har jag jobbat klart för i dag. Fick medicindelegeringen via ett kuvert så nu får jag dela medicin. Det var inte alls så jobbigt som jag föreställt mig. De som jag arbetar med är hur sköna som helst! Mamma jobbade där tidigare och hon trivdes som fisken i vattnet. Det är kul att göra nytta!

Jag skrapade bort en sårskorpa från min armbåge nyss.
Det var längesedan jag hade det nöjet. Det var jättekul när jag var liten. Ibland började det blöda men det gjorde ingenting, det var nästan ännu roligare. Sårskorpan fick jag efter att jag storstädat mitt internatrum i Molkom. Jag var mitt uppe i att putsa fönstren för femte gången, då jag skar mig på en av brädorna. Hoppas verkligen städerskorna blev nöjda med min städning. Om de inte är det kan jag få betala 500 kronor. I sånna fall var min sårskorpa inte värt besväret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0