Today

Tydligen så hade jag inte fått några papper att skriva på, hoppas de kommer i morgon. Jag är helt slut. Jag började min resa från Småland klockan tre på dagen ( kvart över egentligen för bussen var sen), sen väntade jag 45 minuter i Jönköping och åkte med ännu en försenad buss till Skövde. Cirka halv sju hoppade jag av bussen.
Jag har inte ätit kött på ett halvår. I dag blev jag bjuden på både för- och varmrätt som innehöll kött. Jag vågade inte tacka nej, det är ju oartigt när man blir bjuden! Det hela resulterade i att jag kräktes upp allt på bussen hem till Skövde.

Jag har däremot insett att jag måste börja äta kött igen. Mest för ekonomins skull. De där quornbitarna som jag verkligen älskar, är tyvärr väldigt dyra, liksom mycket annat svamp-protein. Det är synd, för det är mycket godare än kött.

Min och Roberts midsommarmiddag bestod av kyckling, jättegod sås och pommes. Det var faktiskt gott, fast vi kunde lika gärna använt quornbitar...
Alternativet är att bara äta bönor, linser och liknande. Jag får allt ta att kolla upp fler matalternativ.

Nu ska jag snart sova och vakna ensam, utan en söt Pirat som ber om sovmorgon. Det är inte kul när min raring är i ett helt annat landskap, snarare tvärtom. Långt bort är så fel, nära känns så fruktansvärt rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0