Väldigt tidigt!

Jag kollade upp vilken buss jag ska åka till jobbet med under sju veckor. Bussen går 06.20 vilket innebär att jag är framme 07.30, en timme innan jag börjar jobba. Typiskt mig att ha sådan oflyt. Jag tog förgivet att det skulle ordna sig med resandet. Jag tror nog fortfarande innerst inne att jag har bil. Nu får jag förlita mig på kollektivtrafiken i stället, sånt är livet. Eftersom jag ska jobba med världens roligaste jobb, kommer det vara värt besväret!

Jag måste verkligen se till att få tillräckligt med sömn.
Inte dricka kaffe innan jag går och lägger mig och annat strunt. Jag måste gå upp vid fem på morgonen... Som tur är kan jag sova på bussen, eller läsa tidning om jag mot förmodan inte är trött. Jag hoppas på det sistnämnda. På så sätt får jag säkert ideér om jobb jag kan göra för tidningen. Jag har redan luskat ut några saker att skriva om genom att läsa Dagens Nyheter.

Nu ska jag kolla om jag har lika mycket oflyt med bussarna från Filipstad till Karlstad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0