Bisats

Den här veckan blir jag ensam i mitt arbetsrum, det är tråkigt. Min rumskamrat är väldigt trevlig och ger mig alltid bra feedback på mina texter. Den här veckan får jag belasta någon annan med att korrläsa. Men förrhoppningsvis finns det inte så mycket att korra.

Jag fick lära mig en viktig sak i fredags, eller det kanske var i torsdags...
När du skriver ut "dem" eller "de", måste du ha ett pronomen i några ord före, i bisatsen eller i meningen innan. Visst, folk fattar när de läser men rent språkligt är det fel. Det är verkligen någonting jag ska tänka på.
Det är alltid kul att få kritik eftersom jag alltid lär mig någonting nytt då.

Nu ska jag sätta igång att skriva en lite  längre artikel. Jag tror att den kommer bli hur bra som helst.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag klantade mej och glömde min mobil inne i matsalen, och kortet har jag inte med mig. Hoppas du läser det här nu och kan hjäloa din klantiga medarbetare, hihi

2008-03-17 @ 12:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0