Fortfarande måndag

Nu händer det, när som helst.
Jag skulle bli moster sa du. Visst, vi var som systrar, men vem är jag för dig nu?
Det är fruktansvärt svårt att inse att en av de bästa vännerna jag någonsin haft, ska ha barn när som helst. Vi är lika gamla och jag känner att jag ligger efter nu, eller är det du som ligger före?

Hur som helst ska jag följa Björns råd. "Inga barn innan 25". Björn har inte alltid rätt, men han har aldrig fel.

Klockan ett ska jag ut på jobb. Förmodligen kommer det bli stressigt eftersom fotografen ska på ett annat jobb klockan två. Jag vill ta mina egna bilder! Måste få låna en kamera från skolan - synd att jag jobbar till halv sex varje dag.
Fast på ett sätt är det skönt att ta med sig en fotograf ut på jobb. Då slipper jag att tänka i "snygga bilder" samtidigt som jag samtalar med intervjuoffret. Det är tyvärr så att jag faktiskt vill visa vad jag går för också. Jag kan ta snygga bilder, väldigt snygga bilder. Ni ska få se.

Axlarna bränner. Jag tror att jag har fått inflammation efter att ha suttit vid den här datorn. Jag hukar mig känner jag nu, det är säkert inte bra. Förmodligen belastar jag axlarna mer än jag tror. Jag provar att sätta mig på ett annat sätt.
Typ om jag flyttar bakåt, låter armarna luta sig mer på bordet och jag kanske till och med ska höja eller sänka stolen. Jag är kort så jag får väl sänka den då.

Jag avslutar med att citera Hamid: "Vad gör det om 100 år?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0