Gårdagens lunch

I går när jag satt och lunchade i min ensamhet på Dag och natt i Karlstad, satt det tre ungdomar framför mig. Det framgick av deras samtal att de gick i tvåan på gymnasiet. Jag blev lite mörkrädd av deras samtal. Lät jag också så där omomgen för två år sedan? tänkte jag.

Det fick mig även att flyga tillbaka i minnet när jag Viktor, Johan och Petter satt på Kebabhouse i Skövde. Petter beställde en kebabtallrik med ris och vi andra ifrågasatte honom starkt för detta. Det går inte att ha ris till kebab, det ska vara pommesfrittes på kebabtallriken!
Nu äter jag inte kött längre ska ju påpekas, men jag håller fortfarande med om det.

I stället för kebab på tallriken käkade jag falafel. Det var fruktansvärt gott, jag kommer att återkomma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0