Kent

Jag sitter nu hos min käre Pirat och lyssnar på Kent. Det är en trevlig kväll, vi sitter fem pers i hans rum och bara snackar om allt och ingenting. Det är sådana här stunder man ska ta vara på.

Ur högtalarna ljuder Jocke Bergs underbara röst, jag kommer alltid älska Kent. Det de gör är så  vackert - jag älskar deras musik. Det är som högljudda drömmar.
Jag minns när jag var kanske 14 år och lyssnade sönder Kents skiva "Verkligen" som fortfarande är min favoritskiva med dem. Blandningen mellan det vackra och det fula är så fruktansvärt underbart. Låtarna på just den skiva brukar börja lugnt för att sedan gå över till ett musikaliskt kaos, det är så vackert att jag inte finner ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0