Krossad ruta

Denna dagen började inte bra - alls.
Jag trallar ut till bilen, skuttar på tå för solen skiner och jag har ätit en stadig frukost.
Jag sätter nyckeln i bilen och upptäcker att fönstret på förarsidan är krossat - totalt.
Varför? Undrar jag då. Idioterna hade inte ens tagit mp3-spelaren som låg i bilen. Tydligen är det kul att bara vandalisera för skojs skull.
Jag polisanmälde det i alla fall. Hoppas de åker fast för det är inte kul för den utsatte.

Mamma blev som tur var inte arg, hon tycker nog mest synd om mig. Hon sade i alla fall: "Synd att de inte slog sönder den andra rutan, den som inte funkar. Det hade varit skönt att få den bytt."
Hur som helst så kom jag försent till praktiken för att jag missade bussen som inte alls gick klockan nio utan tio i. I morgon går den kvart i åtta så det är bara att gå upp med tuppen.

Jag får redigera nu på praktiken. Det är verkligen jätteroligt. I dag kunde ni säkert läsa om en ny boxer i en bil på motorsidorna. Den sidan hade jag redigerat - de du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0