Vuxen kvinna

Nu har jag faktiskt frågat runt om någon har notismaterial eller något liknande jag kan sätta tänderna i.
Jag hade till och med tagit en koffeintablett i förberedande syfte.
Men icke.

Nu sitter jag här med kuken i handen som Björn hade sagt, men jag kan ju inte säga det eftersom det är emot naturens lag om hur en kvinna är skapad.

Kvinna ja... jag är tydligen vuxen nu. Jag ska här nedan samla ihop lite vuxenpoäng:

* Jag är 19 år (alltså över 18)
* Jag har röstat
* Jag har körkort + bil
* Jag har flyttat hemifrån
* Jag söker lägenhet i Karlstad
* Jag har en pojkvän som jag har planer på att flytta ihop med till sommaren
* Jag har praktik på Värmlands folkblad dit jag tar mig varje morgon med min bil
* Jag skriver artiklar som regelbundet publiceras i Värmlands folkblad och på vf.se
* Jag betalar bensin, mat och annat hushållsgrejs själv
* Jag tvättar själv
* Jag har två piercingar (fast det kanske hör till fjortispoängen?)
* Jag tänkte göra högskoleprovet men jag strulade till betalningen MEN tanken var god
* Jag dricker kaffe
* Jag går upp runt halv sju varje morgon för att hinna äta en ordentlig frukost och duscha
* Jag äter migräntabletter
* Jag har fått parkeringsböter tre gånger
* Jag har läsglasögon
* Jag läser minst två tidningar om dagen
* Jag lagar min egen mat och även till Robert när han inte matstrejkar

Nu kommer jag inte på mer. Det blev ganska mycket ändå. Fyller på listan senare om någonting annat som har med att jag är vuxen att göra, ploppar upp i hjärnan.

Nu skulle jag egentligen göra en lista över saker som bevisar att jag INTE är vuxen, men jag spar på den förnedringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0