Dagens

Snart är det bara två veckor kvar här på Molkoms folkölsskola (folkhögskola). Fast jag kommer tillbaka till hösten och går fortsättningskursen, om jag kommer in men det tar jag för givet att jag gör. Jag är grym.

Just nu har vi i klassen fullt upp med vår reportagetidning från New York.
Jag är jävligt nöjd med mitt material som jag tog med mig därifrån. Mina artiklar är de som hela tidningen bär på. Det känns bra. Jag är grym.
Inom redaktionsledningen har jag fått förtroendeuppdraget att vara redaktionschef, känns bra. Som sagt, jag är grym.

I sommar blir det Skövde en sväng sedan efter det ska jag jobba på Filipstadstidningen.
Där har jag ansvaret över två sidor som ska redigeras varje dag. Utöver det får jag redigera artiklar och annat skoj i tidningen. Fy sjutton vad kul det ska bil! Andra halvan av jobbet arbetar jag som fotande reporter. Som tur är har jag min underbara vän Marijah Stafås, som även är min idol och förebild, som lånar ut sin lägenhet till mig under Juli månad. Jävligt sjysst! Kunde inte bil bättre. Det innebär att jag får pendla från Karlstad till Filipstad men det är helt okej! Mina planer är att jag ska bil klok i sommar så jag tänkte läsa engelska böcker på bussen. Förbereda mig på min nästa resa till New York som kommer bli någon gång i framtiden.

Ett tips: Åk inte till New York innan du fyllt 21. Jag åkte dit två dagar efter jag fyllt 20. Jag hann gå på systemet en enda gång sen blev jag utsparkad från krogar i New York. De är stenhårda på ID-kort och är du under 21 kommer du inte ens in på en bar. Det var extra surt eftersom alla andra i klassen är över 21. Jaja, jag upplever New Yorks nattliv någon annan gång.

Dagens sensmoral säger: Du måste kyssa många paddor innan du finner din prins. Jag har hittat min. Fjortishjärta<3
Finns inget bättre än att vakna upp bredvid dig.

Nu vill jag att Milla ska svara på mitt sms så vi kan kolla på fim. Myspys i failsoffan woho!

Kommentarer
Postat av: Vännen

Fick ditt vykort igår! :D haha fan va fett! Fast det är som jag sa till sandra, konstigt att höra och lösa om sina vänner i bloggar, mejl och brev, när man är van vid the real stuff. Men tur att man kan höras iaf. Annars hade jag skitit i det här och flytt till karlstad. (eller filipstad som det blir nu?)

DU ÄR GRYM! är riktigt glad för din skull.

Ha en bra dag!!!

2008-05-15 @ 18:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0