Julkaka

Jag rensar lite från det år som gått här i Molkom. Jag hittar då denna text som jag skrev i början av höstterminen.

Han ger ifrån sig en blick som får insidan att koka. Svettproduktionen ökar och varenda funktionell kroppsdel beter sig inte som den ska. Hur ligger håret? Syns det att jag är svettig, luktar jag? Står jag fel, petar mina fötter inåt? Hälsade jag för pipigt, lät jag missnöjd? Skulle jag ha ställt en fråga, eller inte hälsat alls? Tragiska försök inleds med att ignorera den biologiska klockan som ljuder högre än journalisternas skratt i matsalen. "Du kommer att bli den största och saftigaste julkakan som någonsin existerat. Efter det 25 levnadsåret går du omkring likt en tickande bomb och suktar efter testosteron och choklad."

Inspirationen kom helt och hållet från Björn M. Janson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0