M för migrän

Nu har jag migrän. Igen.
Det är grått ute och luftfuktigheten är högre än högst. Kan bero på det.
Jag har suttit framför en dator hela veckan och tajmat deadlines. Kan bero på det.
Eller så är det för att jag är allmänt klen.
Förra lördagen till exempel var ju ett fiasko. Vi har fetaste internatfesten. Gamla elever kommer på besök och "fy fan vad vi ska bli fulla". Klockan nio får jag känningar av migrän men jag ignorerar dem och tar en flaska cider till. En timme senare ligger jag i min säng och kvider. Klen är ordet.

Det blir en lugn helg. Dricka, det kan jag ju inte. Nu när jag äntligen får köpa min egen sprit. Jaja, jag kanske håller på att bli vuxen och har annat att tänka på? Vem vet.

Alla i klassen har redigerat klart sina sidor til tidningen nu. Jag måste gjort mest. Två uppslag och två sidor utöver det.  Jävligt nöjd är jag i alla fall. Var våra lärare är någonstans har vi däremot ingen aning om. Kanske har de åkt tillbaka till New York för att komplettera det vi inte skrev om. Som till exempel valet som är jävligt aktuellt på andra sidan Atlanten. Jaja, journalist - javisst! Det var ändå inte min grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0